Tavoitteellinen verkkoläsnäolo - kiinnostaisiko seminaari aiheesta?
- http://linkkiloota.fi/yf0dx
- Tuijan ja Petrin Podcast
- Jaiku-keskustelu BarCampista
"Pohdin 2006 syksyllä (Mistä aikaa bloggaamiselle), että tyypillinen ja yleinen tavoitteellisen bloggaamisen motiivi on verkostoituminen. Poliittinen bloggaus nostanee päätään kunnallisvaalien lähestyessä. Uran kehittäminen ja halu tulla potentiaalisten uusien työnantajien huomaamaksi motivoi joitakin, samoin myyminen, markkinointi, oppiminen ja opettaminen. Monille bloggaaminen on työskentelymuoto yhteistyöprojekteissa. Hankkivatpa jotkut blogiinsa sijoitettavilla mainoksilla sivutulojakin."
Petri Kolan esittely:
Tutkija Petri Kola TaiKista heitti tämän blogin kommentissa an idean markkinointiaiheisen epäkonfferenssin järjestämistä. Petri Kola osallistui ensimmäiseen Helsingissä pidettyyn BarCampiin ja piti formaatista. Samoin ruotsalainen Disruptive Media tuntui hänestä aiheiltaan osuvalta. Ideaa jatkokehiteltiin Jaikussa.
Tässä kommentoin (visualradio = Helge) podcastia Jaikussa:
@Tuija ja @pe3, hieno podcast-esitys, joka tiivistää tavoitteet mainiosti. Onko tuo teidän keskustelu Skypestä äänitetty? Mitä ohjelmaa käytät Tuija? BarCampin kieli ei tarvitse olla englantia. Maassa maan tavalla. Kieliversio ehkä jos haluaa ulkomaalaisia mukaan. Petri, otit onnistuneesti kantaa minun "bisnesintresseistä" ja ilmaisu "firmat ovat kusessa" sosiaalisen median soveltamisen suhteen on myös ihan naulan kantaan.
- Substanssi muotoutuu tilaisuuden aikana
- Läsnäolijat rakentavat sisällön
- Tavoitteellinen verkkoläsnäolo
- Verkko- ja firmaroolit sopivasti sekaisin
- Avoin keskustelufoorumi
- Yksilön kannalta
- Toimintaa omilla kasvoilla
- Viime kädessä läsnäolijat ovat ihmisiä
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti