Olemme tällä viikolla iloinneet Myrskylän puukenkätehtaan menestyksestä Paola Suhosen kyydissä Pariisin Ritzissä. Irja bloggasi puukenkätehtaan gladiaattorisandaaleista Herrkuja Itä-Uudeltamaalta blogissaan. Minä olen kirjoittanut suhoskan Pariisin keikasta Marimekko-aiheisen jutun Kauppalehdessä ja Talous-Sanomiin lainasin luvalla Irjan kirjoitusta Omasanassa.
Tämän menestyksen historia on mielenkiintoinen. Talla-tuotteen ja Paola Suhosen yhteistyö käynnistyi Matkamessuilla vuonna 2002. Vähän ennen messujen sulkemisaikaa Paola ja Hannu kohtasivat, tulivat juttuun ja siitä alkoi puukenkien kopina.
Suhonen suunnitteli puukenkämalliston Nansolle. Samoihin aikoihin liikkeellä oli myös toinen nimekäs suomalais-suunnittelija, Hanna Sirén, joka sai sirot puukengät Sinkkuelämää saippuasarjaan ja tähtösen käyttöön. Marimerkkokin innostui samoihin aikoihin puukengistä ja yhteistyö on jatkunut useita vuosia.
Yritysten välistä yhteistyötä (B to B) on joskus vaikea suunnitella. Tässä tapauksessa olennaiset jutut tapahtuivat sattuman oikusta, mutta toisaalta kaiken takana oli myös osapuolten osaaminen ja Hannun sosiaaliset taidot.
On reagoitava nopeasti. Mahdollisuuksien ikkuna on joskus auki vain muutaman hetken. CRM edellyttää hyvää tilannetajua ja oivallusta.
Tämän menestyksen historia on mielenkiintoinen. Talla-tuotteen ja Paola Suhosen yhteistyö käynnistyi Matkamessuilla vuonna 2002. Vähän ennen messujen sulkemisaikaa Paola ja Hannu kohtasivat, tulivat juttuun ja siitä alkoi puukenkien kopina.
Suhonen suunnitteli puukenkämalliston Nansolle. Samoihin aikoihin liikkeellä oli myös toinen nimekäs suomalais-suunnittelija, Hanna Sirén, joka sai sirot puukengät Sinkkuelämää saippuasarjaan ja tähtösen käyttöön. Marimerkkokin innostui samoihin aikoihin puukengistä ja yhteistyö on jatkunut useita vuosia.
Yritysten välistä yhteistyötä (B to B) on joskus vaikea suunnitella. Tässä tapauksessa olennaiset jutut tapahtuivat sattuman oikusta, mutta toisaalta kaiken takana oli myös osapuolten osaaminen ja Hannun sosiaaliset taidot.
On reagoitava nopeasti. Mahdollisuuksien ikkuna on joskus auki vain muutaman hetken. CRM edellyttää hyvää tilannetajua ja oivallusta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti