Yritysbloggaaminen (Corporate blogging) on edelleen harvinaista Suomessa. Aihe kiinnostaa minua Yritys 2.0 virtuaaliset organisaatiot 1970 – 2010 kirjoitukseni takia.
Mitkä syyt estävät, jarruttavat, hidastavat, vaimentavat, vähentävät yritysblogien syntyä? Onko taustalla näkymättömiä tekijöitä, ohjaavia käsiä tai heristeleviä sormia, jotka sanovat: VAITI!
Tuntuu kuin Amerikassa jokainen kynnelle kykenevä kirjoittaisi blogia yrityksen, tuotteen, palvelun ja toiminnan tunnetuksi tekemiseksi. Vuoropuhelua asiakkaiden kanssa ei pelätä.
Mutta näemmekö USA:sta vain ilmiön äänekkäimmät ja näkyvimmät edustajat? Onko meillä ja maailmalla vertailtu yritysblogien käyttöä maittain?
Muistelen viime talven saalista, että ruotsalaiset bloggaisivat meitä yleisemmin.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti